Zomerstage 2015
Stage: route PDF Afdrukken E-mail
dinsdag, 07 juli 2015 18:09
18.10 we vertrekken binnen 5 min 18.36 grens over. GPS zegt 19.25 thuis 19.00: Thuis om 19.28 19.08: Antwerpse ring, geen file 19.12: a12 19.24: Duvel

Stage: Dag 7, The Finishing Touch PDF Afdrukken E-mail
Gebruikerswaardering: / 3
dinsdag, 07 juli 2015 14:09

De laatste dag begon voor enkele zwemmers vroeger dan het wekken. Veel kamers (vooral de groteren) hadden hun wekkers iets vroeger gezet omdat hun valiezen nog niet klaar stonden. Hierdoor verliep onze weegroutine iets vlotter en konden we ook de laatste dag stipt aan tafel.

Enkele vermoeide gezichtjes aan het ontbijt, maar toch ergens iets voldaan/gelukkig. Blij omdat ze naar huis mogen? Of blij omdat het de laatste keer fietsen is? Want laten we eerlijk zijn, 't was toch niet van de poes. Gelukkig na Sylvie al een deel van het gewicht mee met de auto. De dubbele dosis lunchpakketten konden mee op de achterbank.

De laatste fietstocht verliep niet zonder kleerscheuren. Allez, dat is relatief. Maar een kettingbotsing in het peleton zorgde ervoor dat Alexander zijn ketting eraf vloog. Wouter was echter in staat om deze vakkundig weer op de tandjes te krijgen. Wat een held toch, die Wouter.

De zwemmers van Coach David studeerden nog eens hun tempo's voor de 400 m in, die van Sam en Wouter werden nog meer opgesplitst. De BK zwemmers mochten nog eens aan de uithouding werken, de ZC zwemmers even kort knallen en de BJK zwemmers hebben wat nood aan rust. Tussendoor werden de kopjes van zwemmers en trainers nog eens op mekaar afgestemd opdat we met een gezonde focus naar de kampioenschappen kunnen.

Intussen liggen de zwemmers te rusten in ons zaaltje onder het zwembad. Straks is het nog tijd voor een laatste training en groepsfoto's.

We zien jullie vanavond.

Sylvie en Wouter.

Stage: Dag 6, De Ondernemende Organisatoren PDF Afdrukken E-mail
dinsdag, 07 juli 2015 14:02

Vandaag stond onze laatste volledige dag hier in Eindhoven op het programma. Vol goede moed vertrokken we zeer tijdig naar het zwembad. David was door omstandigheden reeds 2x te laat in de ochtend en mocht in sneltempo 80 push-ups uitvoeren.

Voor de rest hadden we in de ochtend een zeer vlotte, rustige fietstocht. Eens aangekomen in het zwembad veranderde dit echter wel enorm. Groep 3 had een intensieve droogtraining waarvan de zwemmers reeds goed in het zweet stonden. Groep 1 en 2 hadden een rustige opwarming met ademhalingstechnieken waar Lise toch even genoot van een bezoekje aan dromenland ;)

Na rustig wakker te worden en los te zwaaien konden groep 1 en 2 starten aan een rustige ochtendtraining die werd afgesloten met een fotoshoot.

Voor de BJK zwemmers van groep 3 stond een zeer intensieve training op het menu met enorm veel prikkels. Tot onze grote tevredenheid werken ze beide deze training enorm goed af met als beloning voor de hele groep een langere plattere rust in het sportcomplex en een zeer ontspannen namiddag training.

Training twee zowat het omgekeerde op het programma waar groep 3 wat langer kon rusten en zo het zwembad konden binnensijpelen voor een rustige training. Waar de B(J)K-groep aan de bak moesten voor een weerstandstraining. De oudere zwemmers die voor de Vlaamse zomerkampioenschappen trainen mochten aan de kant blijven. Van die gelegenheid maakten ze volop gebruik om op de foto te gaan met Nederlands Olypisch kampioene Ranomi Kromowidjojo. Zwembadverantwoordelijke Richard kwam nog even gedag zeggen, waarop Wouter en Sam volop van het moment gebruik maakten om het saaie grijze doek te veranderen in iets originelers, foto’s, sponsors, “Als het maar geld opbrengt.” (die Nederlanders toch).

Op de terugweg smeet Cato met haar materiaal en liet haar plank achter ergens langs de weg, Astrid dacht even om met haar fiets de haag in te duiken, … . Eens terug in de hostel vlogen de zwemmers richting avondeten waar Xander zich even assistent-trainer waande en Senne liet pompen voor het luidruchtig zijn tijdens het avondeten. Wouter legde voor de oudere zwemmers noodgedwongen voedingsadvies op.

Met veel enthousiasme begaven de zwemmers zich naar hun kamer om zich op te maken voor de laatste avond in het thema van boerderij … Dit gaf enorm knappe outfits, grappige outfits, … . Vol jolijt werd er gestart aan de message-party met enkele chips, nootjes, sticks, water, grenadine, … . De zwemmers beleefden een leuke avond vol grappige momenten, emotionele momenten en nog veel meer.

David en Sam

Stage: Dag 5: Het leven zoals is: Tractor PDF Afdrukken E-mail
Gebruikerswaardering: / 1
zondag, 05 juli 2015 22:16

Het leven zoals het is: Tractor/

Ondanks het feit dat we iets rustiger mochten ontbijten en ons klaar maken omdat we geen ochtendtraining hadden, bleek dat tractor toch een beetje moeite had met de ochtend. Als activiteit in de voormiddag hadden we een knutselopdracht, dromenvangers of in sommige gevallen: dromenverjagers, maken. Dit was wel nodig, want tractor had de afgelopen nacht nachtmerries over beestjes in zijn tank. Het zonnetje scheen tijdens het dromenvanger maken, wat een tractor altijd graag heeft. Na de mooie knutselwerkjes opgehangen te hebben en ze direct getest te hebben met de platte rust hebben we een beetje olie in in de tractor gekapt en zijn we naar het zwembad gecruised. Na de zwembanden opgestoken te hebben, zijn de iets grotere tractoren even naar de toeters van de mooie vrachtwagens in het recreatiebad gaan kijken. De zogenaamde chille training van tractor Wouter, bleek iets zwaarder te zijn dan verwacht. Het klein beetje regen tijdens het terug komen voelde goed aan, want sommige tractoren riepen de hele tocht vreemde dingen en ze deden kalkoenen na. Hierna waren de tankjes een beetje leeg en werden ze dus goed bijgevuld met pastaolie. Daana waren de tractortjes nog een beetje vrij en dan moesten ze naar hun stal.

Slaapwel,

Tractor.

Stage: Dag 3&4, we jinxed it. PDF Afdrukken E-mail
Gebruikerswaardering: / 4
zaterdag, 04 juli 2015 23:26

03/07: Dag 3

We zijn de dag begonnen met rustig op te staan en een lekker ontbijtje. Daana zijn we naar het zwembad gereden maar niet zonder problemen. Xander heeft een botsing gehad met een andere vrouw. Gelukkig vielen er geen gewonden. De rest van de rit verliep vlotjes. G3 had 's morgens een techniek training en daarna mochten ze op de springplanken. Toen we naar huis reden kreeg brent nog een lekke band. Hij ging samen met Xander en David naar de fietsenwinkel. HEt was 's middags lekker eten. Brent kwam een beetje later toe en Xander nog veel later. Nadien was het een zeer lange platte rust van wel 2u30. Dan terug eten en op de fiets naar het zwembad. De training van iedereen was een beetje zwaar. Het ging wel niet perfect want we waren allemaal wel moe. Het naar huis rijden ging ook trager vanwege de vermoeidheid. 'S Avonds hebben we opgevangen dat we de volgende dag naar het aquapark mochten. Met dit goede vooruitzicht zijn we gaan slapen.

Jelena, Linsey, Cato

04/07: Dag 4

Vandaag begonnen we de dag om half 8, zoals altijd eerst opstaan, pols pakken, eten. Om dan te vertrekken om 9 uur naar het zwembad. Na weeral een zware fietstocht van 8km kwamen we eindelijk aan bij het zwembad. We zwommen vandaag in het 25 meterbad. Na de training gingen we ons lunchpakket eten om dan weer platte rust te doen in de verkregen vergaderzaal. In de namiddag gingen we in plaats van een training naar een waterpretpark omdat er een wedstrijd was in het bad. Na 2 uur pret kwamen David, Cato, Xaner en Cohann te laat omdat ze nog aan het aanschuiven waren op de glijbaan. David nam alle schuld op zich en moet nu 270 keer pompen. Maar omdat Wouter in een goede bui is (en omdat hij zich niet op zijn eigen klok basseerde) mocht hij het in delen in stukken. Na de pret het zware werk; 8 km fietsen. Bij de aankomst direct eetzaal binnenkomen en eten. Vervolgens hadden we 3 kwartier rust dus daagden de trainers ons uit voor een potje poolen. Na een flater van Lou op de zwarte bal speelt David hem er met gemak in. Maar over de witte bal ging hij nog jaren doen. Daarna een quiz waar 'Team Heineken' een grote flater maakte en 'Team Kasten' met de buit ging lopen. Tenslotte moet G3 gaan slapen en hebben G1 en 2 nog vrij tot 22.15.

Kylian, Thomas, Tjörven en Max.

Editor's note: zo vermoeiend zijn de tochten niet hoor. De jongens laten hun gewoon van hun minst stoere kant zien ;).

GP Mol 2015 PDF Afdrukken E-mail
vrijdag, 03 juli 2015 15:03

Tussendoor even het verslag van Mol.

De eerste dag van de leuke wedstrijd startte bewolkt, reden genoeg voor Julie om haar bikini uit de kast te halen. Het positieve aan de wolken was dat het nog iets frisser was en dus voelde het water wat warmer aan. Terug naar ons plekje op het gras. Wanneer de zon er goed doorkwam (Danku Tom) hadden we spijt dat we niet zoals andere clubes onze tent mee hadden.

Bij groepen 1&2 was het een bewuste keuze om geen topnummers te zwemmen. Zo konden onze zwemmers na de examens zich eens gretig aan de start tonen met nummers waar we hen niet altijd verwachten. Bij Groep 3 werd wel bewust voor 400 cr gekozen. De gedrevenheid en gretigheid wierpen hun vruchten af (voor de tijd van het jaar), met goede tijden in deze periode van de opbouw. De ongewone keuzes zorgden dus ook voor ongewone finales. (Lou VL, Lise RG, Jente RG). Als slot zwom Thomas nog onverwacht de limiet op 100 CR.

Een zeer leuke wedstrijd als start van de stage met veel nuttige informatie om de laatste weken mee aan de slag te gaan.

Coaches.

Sam, Wouter, David, Kato.

LOR-Redactie: tom @ lorelei. be

Stage: Dag 2, same old story? PDF Afdrukken E-mail
Gebruikerswaardering: / 5
donderdag, 02 juli 2015 23:22
We zijn vandaag gestart met een lekker ontbijt, dat we buiten mochten opeten. Daarna hebben we ons lunchpakket gemaakt. Daarna zijn we naar het zwembad gereden met onze fiets. De training voor groep 3 was heel zwaar. Dan bleven we in het zwembad voor ons lunchpakket op te eten. Daarna was het platte rust in een zaal. Daarna was het een rustige training en reden we terug. Dan eten en naar de winkel. Brent, Xander, Alexander, Senne, Cohann, Amaury. Editors Note: warmte en snel opeenvolgende trainingen in combinatie met een groep luidruchtige Nederlanders eisen ons inziens wel stilaan hun tol. Trainingen even terugschroeven en rust gunnen. Morgen proberen selfie met Ranomi te scoren ;) . Terwijl groep 3 sliep nog de eerste tegen gehad.

Stage: Dag 1, dat 't hier warm is. PDF Afdrukken E-mail
Gebruikerswaardering: / 5
woensdag, 01 juli 2015 22:48

01/07: Dag 1

Eten-Fietsen-Zwemmen-Fietsten-Eten-Fietsen-Zwemmen-Fietsen-Eten

Zo zag onze dag er wat uit. Het werd al snel duidelijk dat we onze fiets nodig gingen hebben.

Na de eerste fietstocht van 45' kwamen we aan aan het zwembad. Onderweg wel een crash van Amaury met de Britse bus. Maar geen nood, geen pijn, wel een scheef stuur, maar dat is al gefixed. De training van groep 3 was een pittige uithoudingstraining die zo perfect werd uitgevoerd waardoor David op het einde nog tijd had om zelf nog wat te zwemmen. Daar is toch nog wat werk aan (zie foto's). Groep 1 en 2 hadden weerstand. Toen we buiten waren, voelden we dat de hitte al begon te komen (Sylvie: "Die is nooit weggegaan!"). Terugfietsen naar het verblijf en terug eten. Na een half uur mochten groep 1 en 2 terug vertrekken naar het zwembad. Groep 3 mocht ter plaatse blijven en kregen wat rust en theorie. Weten jullie al wat supercompensatie is? Groep 1 had een losse training en groep 2 had uithouding. Iedereen moe, maar toch voldaan.

Terugkeren naar het hotel waarna we terug gingen eten. Eindelijk wat tijd om te douchen en nog een leuke avond activiteit. Time's up werd gewonnen door Team Lou (Jelena, Brent, Thomas, Astrid, Julie en Lou).

Kamer 11 aka Dem Leedies.

Lise, Yara, Astrid, Lisa, Julie, Charlotte, Jente,

Stage: Dag 0, vertrek PDF Afdrukken E-mail
Gebruikerswaardering: / 3
woensdag, 01 juli 2015 19:19

30/06: Vertrekdag!

Zak gemaakt? Jaja. Niets vergeten? Neenee. Nog eens bagagelijst checken? Allez dan...

Oei, toch nog rekker vergeten. Even naar de trainers bellen of hij nog een rekker heeft.

Of toch maar eens die medische fiche invullen.

Allez, uiteindelijk toch iedereen gepakt en gezakt, met vélo in de hand op de parking. Alle fietsen konden op de camionette van de voorzitter/sponsor en buurman Polleke gezet worden. "De bagages zetten we subiet wel op de bus," said no one ever.

De busmaatschappij had blijkbaar over het hoofd gezien dat onze gasten geregeld van outfit wisselen. Om dan nog maar te zwijgen van de meisjes (dat lees je ongetwijfeld in het volgende verslag; als ze eerlijk zijn).

Maar allez, uiteindelijk toch op route geraakt richting Eindhoven / Valkenswaard. De rit werd opgevrolijkt door het open dakraam en door de leuke spelletjes. Sylvie was ondertussen al begonnen aan het pastabuffet. Later mocht ze ook nog eens de kamerindeling veranderen. Het zou toch niet kunnen dat Jelena met Bryan onder de douche moest zeker?

22u: iedereen bed in, spinnen vermoorden, toch nog eens aluminiumfolie op de ramen plakken, muggenspray. Dus pakt 22:30 iedereen in hun bed. Om uit te slapen. Uitslapen, dat zal wat de rode draad worden. Trainingen volgen heel dicht op mekaar door de late ochtendtraining, maar ook daarover meer door de zwemmers morgen.

22:35, toch maar een La Trappe voor het slapen gaan.

Foto's proberen we te fixen, jullie kennen het verhaal ondertussen: het is wat zoeken naar een structuur en naar internet.